מה זה קורס?

במהלך כל סמסטר לומדים כמה קורסים. מהו "קורס" אקדמי? קורס הוא למידה של נושא ממוקד מסוים, כגון: "מבוא לסטטיסטיקה א", "מבוא למקרו-כלכלה", או "אנטומיה". ישנם קורסים שנלמדים במשך שעתיים אקדמיות מדי שבוע (שעה אקדמית היא 45 דקות), ויש קורסים שנלמדים בהיקפים של ארבע ואפילו שש שעות אקדמיות בשבוע. בסוף כל סמסטר יש מבחן או עבודת סיכום לקורס (למעט קורסים שנתיים, בהם לפעמים יש מבחן רק בסוף הסמסטר השני), כך שבד"כ בסיום הסמסטר יש לכל סטודנט 2-6 מבחנים או עבודות להגשה, בתקופה הפרוסה על כחודש – מה שאומר שזו תקופה די אינטנסיבית. בסה"כ בכל תואר יש בין 25-35 קורסים, תלוי בתואר.

ישנם קורסים מסוימים הנחשבים לבסיס עבור קורסים מאוחרים יותר, כך שלא ניתן ללמוד את הקורס המתקדם ללא ציון "עובר" (60 ומעלה) בקורס הבסיס. ברוב מוסדות הלימוד, תכנית הלימודים בנויה כך שתלמדו כל קורס בזמן הנכון, ואילו באוניברסיטה הפתוחה תידרשו לבנות בעצמכם (או בסיוע יועץ מטעם האוניברסיטה) את תכנית הלימודים, כך שלא תפספסו (לדוגמה) קורס שחשוב להספיק בשנה הראשונה.

חשוב לדעת, כי באופן טבעי, מתוך 25-35 קורסים בתואר הראשון, חלק מן הקורסים צפויים להיות מעניינים ואף מרתקים עבורכם, וחלק עשויים להרגיש לא רלוונטיים או משעממים. זה טבע הדברים. כך שאם קורס מסוים מרגיש לכם קשה או משעמם – זה נורמלי לגמרי. כמו שבבית ספר או ישיבה, רוב התלמידים לא אוהבים את כל תחומי הלימוד או את כל המורים – כך גם באקדמיה. חשוב מאוד כן לעבור בציון טוב (ככל הניתן) גם קורס משעמם במיוחד, משתי סיבות:

  1. כל קורס משפיע על הממוצע שלכם (למעט קורסי אנגלית, אליהם נתייחס בהמשך).
  2. אם אתם לומדים את הקורס, כנראה שהידע שבו צפוי להיות רלוונטי עבורכם בהמשך הדרך.

בשנים ב' ו-ג' בתואר ישנם בד"כ קורסי בחירה, המאפשרים לכם לבחור כמה קורסים שמעניינים אתכם מסיבה אישית או מקצועית, מה שעשוי להגביר את המוטיבציה שלכם ללמידה, ואת ההנאה ממנה.

מאמרים נוספים

שכר לימוד

כל סטודנט לתואר אקדמי חייב לשלם שכר לימוד (למעט מקרים נדירים ביותר בהן הסטודנט התקבל

קרא עוד »