טכנולוגיות דיגטליות ברפואה

כמה מילים על המקצוע

טכנולוגיות דיגיטליות ברפואה מהוות תחום מרכזי בממשק שבין מדעי המחשב, הנדסה ורפואה, ועוסקות ביישום חידושים טכנולוגיים לשיפור הטיפול הרפואי ובריאות הציבור. התואר הראשון בטכנולוגיות דיגיטליות ברפואה פותח צוהר להבנת האינטגרציה בין מערכות מידע, בינה מלאכותית ורפואה מודרנית. הלימודים משלבים ידע טכנולוגי מתקדם עם הבנה מעמיקה של מערכות בריאות: מדעי המחשב, עיבוד נתונים, אנטומיה ופיזיולוגיה, ומערכות מידע רפואיות.

הקורסים מקיפים תחומים שונים: בינה מלאכותית ברפואה, ניתוח נתוני עתק (Big Data) בבריאות, טלרפואה, רפואה מותאמת אישית, אבטחת מידע רפואי, הדמיה רפואית ממוחשבת, ורובוטיקה רפואית. התואר נמשך לרוב 3-4 שנים ומשלב לימודים עיוניים עם פרויקטים מעשיים ועבודה עם מערכות טכנולוגיות מתקדמות.

הלימודים מפתחים יכולות פיתוח תוכנה, ניתוח נתונים מורכבים, חשיבה ביקורתית בפתרון בעיות רפואיות, והבנה של האתגרים האתיים בשילוב טכנולוגיה ברפואה. בוגרי התוכנית יכולים להשתלב במגוון תחומים: חברות טכנולוגיה רפואית, בתי חולים ומוסדות בריאות, חברות תרופות, מכוני מחקר רפואי, וחברות סטארט-אפ בתחום הבריאות הדיגיטלית.

התואר מדגיש את החשיבות של חדשנות ויזמות בתחום הבריאות הדיגיטלית. הסטודנטים לומדים על פיתוח ויישום של פתרונות טכנולוגיים לאתגרים רפואיים, רגולציה בתחום הטכנולוגיה הרפואית, וההשפעות החברתיות של דיגיטציה ברפואה. הם מתנסים בפיתוח אפליקציות בריאות, ניתוח מאגרי מידע רפואיים גדולים, ותכנון מערכות תומכות החלטה רפואית.

טכנולוגיות דיגיטליות ברפואה הוא תחום דינמי ומתפתח במהירות, המציע הזדמנויות לשיפור משמעותי באבחון, טיפול ומניעת מחלות. הלימודים מכינים את הסטודנטים להוביל את המהפכה הדיגיטלית בעולם הרפואה ולפתח פתרונות חדשניים שישפרו את איכות הטיפול הרפואי ואת בריאות הציבור.

את המקצוע ניתן ללמוד במוסדות הלימוד:

hit - מכון טכנולוגי חולון

מבח"ר