אם אתגר היה מקצוע אקדמי – הפתרונות

בפוסט הקודם הסברנו על האתגרים והתחלנו לראות מה האפשרויות העומדות בפנינו לכניסה למוסד לימודים אקדמי, עכשיו נציג בפניכם אפשרויות נוספות שקיימות והסבר על כל אחת מהן.

שוויון הזדמנויות

אחד הדברים המעניינים שפותחו בשנים האחרונות נועדו לשלב את אלו שסיכוייהם ההתחלתיים לא מאפשרים להתקבל ללימודים בשל נסיבות חיים שאינן תלויות בהם. המסלול נקרא ׳ראויים לקידום׳ והוא מאפשר למתעניינים בלימודים אקדמיים לנסות ולהתקבל למערך הלימוד האקדמי בדרך נוספת וזאת על בסיס . המדדים נקבעים על פי סולם ניקוד המסתמך על פרמטרים שונים הכוללים בין השאר התייחסות לרקע האישי ולמקום ממנו המתעניין הגיע.

כאמור, האתגר הופך לפשוט בהרבה במידה והנך בוגרת תיכון המשלב מבחני בגרות או במידה ולמדת בישיבה תיכונית וסיימת בהצלחה תעודת בגרות מלאה. במצב כזה אתם כבר בעליי ידע נרחב ויש לכם את היכולת לקרוא ולהבין מאמרים. ולכן, כל מה שעליכם להגיש הוא את ציון הפסיכומטרי שלכם, או את תוצאות אבחון פויירשטיין (הסבר בהמשך) במידה ועשיתם.

להרחבה על ראויים לקידום

 פסיכומטרי

סביר להניח שעל מבחן פסיכומטרי כבר שמעתם, במידה ולא – קבלו סקירה קצרה על האפשרות הזו. בשונה ממבחן רגיל הבודק את הידע שלכם, מטרתו של מבחן הפסיכומטרי הוא לחזות את סיכוי ההצלחה שלכם בלימודים באקדמיה, זאת באמצעות שלושה מדדים- חשיבה כמותית, חשיבה מילולית וכמה מפתיע – אנגלית.  ציון הבחינה ישוכלל יחד עם ציוני הבגרות אותו צברתם, כאשר המשקל של ציון הפסיכומטרי ישתנה בין המוסדות השונים. חשוב לומר שברוב המוסדות האקדמיים הוא יהווה 50% מציון הקבלה.

להרחבה על מבחן פסיכומטרי

 תכנית פויירשטיין

אבחון פוירשטיין אותו הזכרנו הינו כחלק מתכנית הבוחנת את פוטנציאל הלמידה של כל מועמד, ומיועדת לאפשר כרטיס כניסה עבור צעירים שלא התקבלו ללימודי התואר הראשון במוסדות להשכלה גבוהה מסיבות שונות התכנית כוללת אבחון דינאמי בן יומיים ואיננו דורש הכנה. המטרה-  לאפשר לנבחנים להביא לידי ביטוי את פוטנציאל הלמידה שלהם. כן, בדומה למבחן הפסיכומטרי רק בהתחשב בעבר הלימודי שלו. בנוסף, בתוכנית פוירשטיין תקבלו קורס הכנה מיוחד באסטרטגיה למידה וחשיבה וליווי צמוד של המכון כל הדרך אל התואר, או אם תרצו- עד לסוף לימודי התואר.

חשוב לוודא לפני שנגשים לבחינות שהיא אכן מתאימה למוסד הלימודים אותו בחרתם.

להרחבה על תכנית פויירשטיין

 

בתוכנית זרקור אנו מכירים את שלל האתגרים וערוכים ומוכנים לסייע ככל הניתן לבוגרי ובוגרות המוסדות החרדיים, בבואם לעשות את השינוי ולצלוח  את דרכם  באקדמיה.

אם זה באמצעות הכוונה למקצוע שיתאים לכישורים וליכולות שלהם על סמך מבחנים ממוחשבים ופגישה עם יועץ לימודים מוסמך, אם זה באמצעות מיפוי חסמים אוטומטיים ופתרונות מקצועיים ע״י צוות מיומן ומנוסה וכמובן קורסים ייעודיים וסדנאות מורחבות לצמצום פערי ידע באנגלית ובמתמטיקה, כמו גם צימצום פערי מיומנויות הלמידה.

 

אנחנו כאן, מהרגע שהחלטתם ללכת על זה ועד שתהיו ומוכנים ומקצוענים ללימודים באקדמיה.

מאמרים נוספים

שכר לימוד

כל סטודנט לתואר אקדמי חייב לשלם שכר לימוד (למעט מקרים נדירים ביותר בהן הסטודנט התקבל

קרא עוד »