אם אתגר היה מקצוע אקדמי – האתגרים

זהו, קיבלתם את ההחלטה ואתם מעוניינים להתחיל את התהליך שבסופו תוכלו להנות מתואר אקדמי ולהתפתח בתחום אותו בחרתם. זו החלטה אמיצה מאד וכלל לא פשוטה בהתחשב בעובדה שבמידה ואתם בוגרי מוסדות חרדיים, קיימים לא מעט פערי ידע הנובעים ממחסור בלימודי מקצועות הליב״ה.
יצאנו לבדוק אילו אפשרויות עומדות לרשותכם
.

מחברות בצד, עיניים אליי.

הבה ננסה להביט על האתגר כאל הדרך להצלחה או כמנוף להנפת דגל ניצחון עתידי.

כאמור, במגזר החרדי קיימים פערים במיומנויות למידה הנדרשים במוסדות האקדמיים, כאשר אצל בנות המגזר אמנם קיימת לרוב השכלה ליב״תית וכושר למידה תואם, אך במקרים רבים ההשכלה הנרכשת היא ברמה נמוכה מזו הנדרשת עבור מקצועות שונים בתעשייה. המצב מסובך עוד יותר מצד המתעניינים הגברים כאשר שם, במידה והנכם בוגרי ישיבה ״שחורה״, לא קיימת השכלה ליב״תית או שקיימת במידה מועטה ומיומנויות הלמידה שצברתם מתרכזים בעיקר בפיצוח סוגיות הלכתיות ולמידה עיונית.

מצב כזה הופך את האתגר ואת ההצלחה למעוררי השראה.

 

אז איך זה עובד למעיישה?

אחד הדברים אותם תהיו חייבים לדעת כדי לצלוח לימודי תואר, זה לקרוא ולהבין מאמרים אקדמיים. מאמרים אלו נכתבים במקרים רבים בשפה האנגלית או בעברית אקדמית משוננת. זהו מכשול ראשוני ומתסכל במיוחד משום שלרוב כאמור, קיים חסר משמעותי בלימודי אנגלית ובאוריינות עברית.
מעבר לזה, במהלך התואר תדרשו להגיש עבודות מעשיות אחת לשבוע ויותר כאשר קיימת שונות גדולה מאד בין העבודות שהורגלתם אליהם מימי הישיבה או בתקופת לימודיכן בסמינר, כמו גם במבחנים המתקיימים בסיום כל קורס. לעיתים המבחנים יהיו במתכונת של ״מבחן אמריקאי״, אך אל תטעו, למרות שזה נשמע קל – במקרים רבים זה קשה ומבלבל יותר מכתיבת תשובה מלאה ומנומקת. כדי להשלים את הפערים שהצטברו ולהכיר היטב את צורת הלימוד האקדמית, תדרשו לעבור ״מכינה קדם אקדמית״ כשמטרתה להשלים את הידע החסר ולצמצם את הפער במקצועות ליב״תיים ובמיומנויות הלמידה אך לא בהכרח באופן מלא
.

  

קיימות מספר אפשרויות נוספות שחשוב מאד להכיר:

 

השלמת בגרויות דרך תוכניות יעודיות כמו אדיוסיסטמס ואקסיומה, או באמצעות המכינות האקדמיות. שם, במידה וקיבלתם ציון מכינה מספק, תוכלו באופן אוטומטי לקבל את תעודת הכניסה ללימודים. כדי להבין מהי מכינה אקדמית כדאי להכיר את כללי המשחק מיסודם. בשונה ממכינה אקדמית כללית עליה דיברנו בפסקה הקודמת שמטרתה להשלים ידע המקביל לבגרויות באופן כללי, מכינה אקדמית ייעודית תהיה כרטיס הכניסה שלך ללימודי המקצוע הספציפי אותו בחרתם. אם זה  במשפטים, במדעי הטבע, במחשבים או בכל מקצוע אחר, במידה ואינכם עומדים ברף תנאי הקבלה למקצועות אלו מחוסר בגרויות. הקבלה ללימודים האקדמיים תהיה תלויה בציונים הפנימיים של מכינה זו.

אפשרות נוספת היא לבחור במסלול ׳אפיק מעבר בין מוסדות אקדמיים׳. מסלול המאפשר להתחיל ללמוד במוסד אקדמי שאינו מציב תנאי קבלה או שדרישות הסף בו הן נוחות, ובהמשך, במידה וצלחתם את השנה הראשונה, תוכלו להירשם לשנה שניה במוסד או בחוג שרציתם בו בהתחלה.

 

וכן, אם קיימת בכם האמביציה  וזכיתם בתכונת העל של ניהול עצמי טוב, יש באפשרותכם לצמצם פערים דרך למידה עצמית או מקוונת המתאפשרת באתרים שונים ברשת כמו גם ברוב המוסדות הקדם אקדמיים.

רוצים לדעת על אפשרויות נוספות? כנסו לפוסט הבא

מאמרים נוספים

שכר לימוד

כל סטודנט לתואר אקדמי חייב לשלם שכר לימוד (למעט מקרים נדירים ביותר בהן הסטודנט התקבל

קרא עוד »